wtorek, 6 listopada 2018

#147- Urokliwe Lincoln

wtorek, 6 listopada 2018
Jakiś czas temu wybraliśmy się z moim chłopakiem do Lincoln, w hrabstwie Lincolnshire. Ponieważ mieszkamy w Nottingham, w centrum Anglii, niby wszędzie mamy dość blisko, ale jednak pociągi kosztują majątek. O ile łatwiejsze byłoby życie, gdybym w końcu zrobiła prawo jazdy i kupiła samochód... Z tego powodu najczęściej wybieramy się na krótkie wycieczki do miasteczek, do których cena biletu nie przekracza 10 funtów. Tacy z nas skąpcy.


Do Lincoln trafiliśmy przypadkiem, za namową mamy mojego chłopaka i od razu się zakochałam. Jeżeli obserwujecie mnie na Intagramie albo znacie mnie na co dzień to wiecie jak bardzo uwielbiam starą architekturę, kamienice i ogólnie miejsca z charakterystycznym urokiem. A takich właśnie w Lincoln nie brakuje.


Wysiadając na stacji, uwielbiam po prostu zgubić się w nowym mieście i pozwiedzać atrakcje, nie koniecznie znajdujące się w typowych przewodnikach, by poczuć prawdziwość i charakter danego miejsca.

Jeżeli chodzi o Lincoln, główna część miasta znajduje się na sporym wzniesieniu, o nazwie ‘Steep Hill’. Nazwa nieprzypadkowa, bo podejście jest dość strome i nie chciałabym znaleźć się tam w zimie, z lodem na chodniku. Jest to jednak charakterystyczny znak Lincoln, przy którym znajdują się wszystkie kawiarnie, antykwariaty, czy ‘eleganckie’ sklepiki z kiełbaskami typowymi dla regionu (Lincolnshire sausages są z tego, co mi się wydaje, najsmaczniejszymi angielskimi kiełbaskami i są chlubą właśnie miasta Lincoln, gdzie można je spotkać na każdym kroku. Ja polecam bezmięsną alternatywę z Quorn dostępną w większości supermarketów, ale nie ważne).



Na szczycie Steep Hill znajduje się również przepiękna katedra, otwarta dla zwiedzających. Ogromny skwer, który ją otacza, szczególnie w upalny dzień jest oblegany przez mieszkańców miasta, którzy siedząc na trawie, rozkoszują się piękną pogodą.Wystrój zapiera dech w piersiach i mimo że nie jestem szczególną fanką kościołów pod żadną postacią, to skala i dopracowania całej tej budowli jest naprawdę imponujące.




Niedaleko katedry, znajduje się również zamek, oraz ogrom małych uliczek, z których każda wygląda niemniej zjawiskowo i zachęca, by w 
Lincoln pozostać na dłużej.


Gdybym miała wybrać miasto w Anglii, w którym na tę chwilę chciałabym zamieszkać to jest to właśnie Lincoln. Nie wiem, czy zmieniłoby moje zdanie liczba studentów, która od października do czerwca oblega miasto, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić i chociaż pokazuje, że w mieście cokolwiek się dzieje i na dłuższą metę nie jest nudno.


Stara architektura Anglii urzeka mnie za każdym razem. Te wiktoriańskie domy, małe sklepiki, ciche uliczki, kanały z pływającymi barkami. Ma to w sobie niepowtarzalny urok i jeżeli macie podobne odczucia to polecam wycieczkę do Lincoln z całego serca.



Postanowiłam również dzielić się z Wami, opiniami na temat restauracji, czy kawiarni, które w danym mieście odwiedziłam i będąc w Lincoln wybraliśmy się do Coffee Aroma, oraz standardowo do JD Weterspoon’s przy kanale. Oba oceniam bardzo pozytywnie.

(źródło zdjęć i więcej informacji: http://www.coffeearoma.co.uk/ i https://www.jdwetherspoon.com/)
I to by było na tyle. Mam nadzieję, że post i zdjęcia z Lincoln się Wam podobały i będziecie tu zaglądać częściej (ja mam nadzieję, że będę cokolwiek pisać tym razem).

Pozdrawiam, Weronika.

18 komentarzy:

  1. W Anglii byłam ale nie w Lincoln a szkoda bo po zdjęciach widać, że jest to miejsce warte odwiedzenia :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie interesujące miejsca ;D

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne kolory na zdjęciach :)
    Wszystko ładnie współgra ze sobą

    https://przezoobiektyw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejuu ale tam pięknie! Ja w Anglii jeszcze nigdy nie byłam. :\
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziała, że w Anglii pociągi są aż takie drogie, w Polce to przecież grosze. Piękne zdjęcia, bardzo ładne miasteczko :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia. Kilka lat temu byłam w Anglii i żałuje, że nie miałam czasu pozwiedzać kilku pobliskich miasteczek. Również fascynuje mnie architektura i mam nadzieję, że kiedyś jak będę w Anglii uda mi się przy okazji zahaczyć o to miasto.

    Pozdrawiam kochana i zapraszam do siebie KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tam ślicznie. Uwielbiam takie klimaty.

    ZAPRASZAM DO MNIE!

    Mój blog
    Mój kanał na Youtube

    OdpowiedzUsuń
  8. Looks like a great place to visit, Thanks for sharing!
    Regards.
    Neverpayful.com
    Dealswithin.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia i bardzo ładne miejsca :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miasteczko, takie bardzo klimatyczne. też uwielbiam taki stary wygląd budynków. A szczerze mówiąc myślałam, że bilety pociągowe są tańsze w Wielkiej Brytanii.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe miejsce, piękne zdjęcia :D
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia i urokliwe miejsce!
    Pozdrawiam, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyznaję dokładnie tą samą zasadę jeśli chodzi o zwiedzanie nowych miejsc; jeśli chce się poczuć prawdziwy klimat danego miasta, trzeba się odważyć i ruszyć jego nieutartymi ścieżkami :) Bardzo klimatyczne miasteczko!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post, bardzo spodobał mi się Twój blog :)
    obserwuje i zapraszam do mnie :
    https://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie to paradoksalne, że w polsce opłaca się bardziej jeździć pociągiem, po benzyna kosztuje jak złoto :D znam to, bo jestem kierowcą. I za każdym razem gdy przychodzi zatankować, mój portfel płacze. Niezwykle przepiękne, klimatyczne zdjęcia. Cudowne, nie mogę się na nie napatrzeć! Chciałabym kiedyś zobaczyć to wszystko na własne oczy, pewnie jest bardziej niesamowicie :)
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
  16. Miasteczko wygląda na prawdę pięknie <3 Wesołych świąt!

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Naprawdę wiele dla mnie znaczy.
Jeżeli chcecie bym weszła na Wasze blogi podeślijcie linka. Będzie mi prościej.

Co jednak nie oznacza, że wyznaje zasadę obserwację za obserwację. Dodaję blogi, które naprawdę mnie ciekawią :)

Pozdrawiam, Weronika

|Polne-Maki| Trochę mody, trochę kultury, książki, filmu, różnych zagadnień (W.) © 2014