sobota, 9 maja 2015

#74- Genialny Sherlock

sobota, 9 maja 2015
Witajcie. Postaci Sherlock'a Holmes'a chyba nie trzeba Wam przedstawiac. Jest to przeciez najbardziej kultowy detektyw wszechczasow z wiecznie deszczowego Londynu. Sama postac zostala stworzona przez Sir'a Arthura Conan Doyle'a, gdzies na poczatku XX wieku. Od tego czasu pojawil sie on w wielu roznych powiesciach, jak rowniez w ogromie ekranizacji filmowych i telewizyjnych. Dzisiaj chcialabym Wam polecic serial produkcji BBC o wlasnie genialnym Sherlock'u i jego wiernym kompanie John'ie Watson'ie.

W porownaniu do wiekszosci filmow o Sherlock'u, akcja dzieje sie w Londynie w czasach obecnych. W glownych rolach mozemy zobaczyc Benedict'a Cumberbatch'a, ktorego darze ogromna sympatia, jak rowniez Martin'a Freeman'a, znanego glownie za role Bilbo Baggins'a w serii filmow o Hobbitcie. Jak mozna sie spodziewac Holmes wraz z Watsonem rozwiazuja zagadki. Na tym opiera sie w koncu caly kunszt tej postaci. Uzywa swojej indywidualnej metody dedukcji, dzieki ktorej lapie zloczyncow. Jak dla mnie, historie o Sherlock'u same w sobie sa genialne, ale tutaj dostejemy swietnie zagrane postaci i tajemniczy klimat, ktory mozemy identifikowac ze swoim codziennym zyciem, dlatego ze cala akcja rozgrywa sie w terazniejszosci.

(zrodlo zdjec- tumblr)
Sam Sherlock jest postacia bardzo wyrazista. Ma swoje zagrywki, humory, zyje w swoim swiecie, czesto odizolowanym od innych. Jest bardzo cyniczny, ale na kazdym kroku stara sie pokazac swoja wielka ineligencje i spryt, dzieki ktorym stal sie rozpoznawalny i ma tylu zagorzałych fanatykow.

Sam serial strasznie wciaga i jak sie dojdzie do konca to jest az smutno, bo odcinki pojawiaja sie bardzo rzadko. Na nastepne bede musiala jeszcze poczekac jakis rok. Ogladalam go juz jakis czas temu, wiec nie pamietam dokladnie wszystkich zagadek i historii, ale na pewno bede do niego jeszcze wracac.

(zrodlo zdjec- tumblr)
Moze nie jest to idealne odwzorowanie pierwowzoru, ale moim zdaniem taki sposob na ukazanie tej kultowej postaci wypadl nadzwyczajnie dobrze. Zreszta co widze po opiniach innych, im tez sie bardzo podobal.

Z bohaterami "Sherlock'a" ideantyfikujemy sie od samego poczatku. W wielu momentach odczuwamy wspolczucie, smutek, ale zarowno szczescie i ciekawosc. Sa oni bardzo realni i prawdziwi. Nie ma tam zbyt wiele fantastyki. Mozemy wierzyc, ze tak inteligentny czlowiek moze istniec naprawde i prowadzic sprawy ze swoim przyjecielem, wojskowym w stanie spoczynku.

Nie wiem co bym mogla jeszcze dodac. Jest to jeden z moich ulubionych seriali. Zdecydowanie najlepszy pod wzgledem aktorstwa, scenariusza, czy rezyserii. Serdecznie go Wam polecam!

Na dodatek Sherlock pisze bloga, wiec tym bardziej to cos dla nas!

Pozdrawiam, Weronika.

16 komentarzy:

  1. Na pewno obejrze, ostatnio mialam Sherlocka jako lekture i mi sie . WIesz moze czy w internecie jest gdzies dostepny ten serial?

    jusiathebest.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że nie interesuje mnie taka tematyka :)
    roxanne-writes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten wpis był mi potrzebny! Niedawno oglądałem film o Sherlocku i bardzo mi się spodobał, ale w sumie nie znałem jego historii, kto napisał książkę, itp. Teraz już wiem, więc dzięki. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Chce też zrobić z kimś konkurs fotograficzny i szukam osób,może chciałabyś? Napisz u mnie na blogu
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Sherlocka! Nie mogę się doczekać następnego sezonu, chyba jeszcze żaden serial nie przekonał mnie do siebie tak bardzo.
    http://notreallypale.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze powiedziawszy kiedyś zaczęłam oglądać ten serial i nie mam zielonego pojęcia dlaczego tego nie kontynuuję... Może czas znowu się za niego zabrać (?). :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te postaci z Sherlocka kojarzą mi się tylko z bromansem, o którym wciąż opowiada mi przyjaciółka:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam, a brzmi ciekawie. xd

    OdpowiedzUsuń
  9. nie oglądałam nigdy :)

    http://anicix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Obejrzałam wszystkie odcinki i bardzo żałuję, że jest ich tak mało ! :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Sherlocka Holmesa tzn. jego postać z imienia i nazwisko kojarzyłam już na początku podstawówki, nie wiedząc kim on tak jest na prawdę, jednak dopiero wychodząc z niej opracowywaliśmy książkę o nim. Skuszę się chyba na ten serial bo lubię ten" dreszczyk emocji" w zagadkach.

    Pozdrawiam,
    sotiens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. moja przyjaciółka zachwyca sie tym serialem, ja nie miałam okazji jeszcze oglądać ;)

    Pozdrawiam i życzę wspaniałego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  13. nie miałam jeszcze okazji oglądać :) ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Sherlock, Sherlock, Sherlock! Jak ja kocham ten serial! Szkoda tylko, że tak mało odcinków i tyle trzeba czekać na kolejne, ale zdecydowanie warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oglądałam ale może jak mi się spodoba to zacznę oglądać :)

    http://narysowanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Naprawdę wiele dla mnie znaczy.
Jeżeli chcecie bym weszła na Wasze blogi podeślijcie linka. Będzie mi prościej. Co jednak nie oznacza, że wyznaje zasadę obserwację za obserwację. Dodaję blogi, które naprawdę mnie ciekawią :) I tyle w tym temacie.

Pozdrawiam, Weronika

|Polne-Maki| Trochę mody, trochę kultury, książki, filmu, różnych zagadnień (W.) © 2014